6.7. --- Technické okénko
Už
od včerejška hledáme nájezd, abychom po 13 000 km vyměnili olej
a provedli nějaké opravy. Měli jsme štěstí – když jsme dnes
dopoledne odbočili kvůli čůrání k benzínce, náhodou tam měli
jeden parádní, který bychom ze silnice pravděpodobně neviděli.
Nájezd to byl sice moc pěkný, jenže úplně blbě svařený,
takže jsme si tam pořádně orvali spodek červenýho. Díky krustě
z bahna a všeho, čím jsme už projeli, ale naštěstí nedošlo k
žádnému fatálnímu poškození. Po výměně oleje kluci v
červeném dotáhli ramena na zadní nápravě a Dzinki zjistil, že
má u modrého špatné ložisko v rozdělovači. Celkem jsme tu
strávili asi dvě hodiny, ale udělali jsme vše, co bylo třeba.
Následně jsme asi o 20 km dál špatně odbočili a opět náhodou tak narazili na plyn, který jsme mohli rovnou doplnit do modrého. Nedaleko byly navíc hned dva krámy s náhradními díly na žiguly. Ložisko tam sice neměli, ale kluci koupili alespoň přední tlumiče do červeného. Opodál na vrakáči nakonec pro modrého pořídili rovnou celý rozdělovač za 500 rublů, ale za dvě samolepky jim pánové slevili na 300.
V
pneuservisu se dále zjistilo, ze další guma na modrém má
potrhané výztuhy, takže je křivá a mohla by opět zničit
poloosu (viz Ulan Ude). Nikde (ani na vrakáči, ani u vedle
stojícího pána v kufru, co nám nabízel svojí) ale neměli ten
správný rozměr. Tenhle problém je třeba dnes nebo zítra pro
zachování poloosy nutně vyřešit... Závěrem tedy můžeme jen
dodat: Debica, ideální značka pneumatik pro vaše expedice!
